Опис досвіду

Я, Воробйова Олена Володимирівна, працюю у школі №2 з 2002 року учителем фізичної культури. Працюю в 1, 5-11 кл.

Провідною ідеєю досвіду роботи є розвиток фізично здорової особистості, яка зможе регулювати своє здоров’я, буде мати навички і звички здорового способу життя, нетерпимо ставитиметься до шкідливих звичок і буде прагнути боротися з цими негативними явищами.

Мета роботи –  досягти такого рівня розвитку особистості учня, коли контроль з  боку вчителя за його фізичним розвитком зміниться самоконтролем. Тому метою уроків і позаурочних занять є формування в учнів потреби у фізичному вдосконаленні, знань в галузі гігієни і медичної допомоги, навичок здорового способу життя і вмінь самостійно займатися фізичними вправами. 

Досвід за інноваційним потенціалом – комбінований, що полягає у нових конструктивних поєднаннях відомих ідей, методик. Притримую думку про те, що дитина повинна постійно прагнути до перемоги, відчувати дух суперництва, тому у роботі використовує уроки-змагання, уроки-естафети. На вступних уроках обов’язково проводжу інструктаж з техніки безпеки; звертається увага на складнощі, які можуть виникнути при  досягненні мети. Помиляються ті учні, які вважають, що фізкультура нескладний предмет, до нього треба готуватися так само, як і до будь-якого іншого навчального предмета.   

Останнім часом держава приділяє значну увагу фізичному вихованню нації. Як свідчення цієї уваги, прийнята наприкінці 1998 року цільова комплексна програма «Фізичне виховання – здоров’я нації», закон України «Про фізичну культуру і спорт». Саме ці документи передбачають конкретні заходи щодо впровадження в життя і побут населення України спорту, як одного з найдійовіших засобів покращення і зміцнення здоров’я, підтримання доброї працездатності, чудового засобу активного відпочинку тощо.

Усю роботу на уроках та в позаурочний час спрямовую на впровадження в навчально-виховний процес нових інтерактивних технологій, форм, методів та засобів навчання як стратегій розвитку національного, державного освітнього простору з метою покращення знань, умінь та навичок. Реалізуючи проблему, намагаюся на уроках використовувати інноваційні технології. На мій погляд, інноваційні методики створюють прекрасні умови для реалізації творчого потенціалу дитини. Вони дозволяють розвивати і виявляти здібності кожного учня, стимулювати самостійну творчу діяльність.

Фізична культура - це самостійна і особлива галузь загальної культури, яка спрямована, головним чином, на зміцнення здоров'я людини, продовження її творчої активності та життя, а також на зростання і вдосконалення її всебічного і гармонійного розвитку та використання набутих якостей в суспільній, трудовій та інших видах діяльності.

Педагогічний процес фізичного виховання здійснюється через використання різних форм занять, на яких учні оволодівають предметом фізичної культури, роблячи його своїм надбанням, формуючи і збагачуючи особисту фізичну культуру.

У моєму розумінні урок – це віддзеркалення моєї майстерності як вчителя.

Під час уроків на простих прикладах розповідаю дітям, як відбувається їхнє навчання, як вони просуваються до певного вміння навички. Спочатку рухова дія переважно не вдається і тут діти за допомогою вчителя пробують визначити, чому не можуть виконати рухову дію, порівнюють свої невмілі виконання дій із тим, як це робить учитель або їхні товариші. Я допомагаю учням побачити власні помилки. Діти повторюють вправу, і вона починає вдаватись. Унаслідок багаторазового повторення вправа виконується правильно. Так поступово учні заглиблюються у процес навчання вже в початкових класах.

На уроках спонукаю кожного учня до продуктивної праці, пробуджую інтерес до вивчення предмету. Шляхом використання інтерактивних форм навчання (робота в групах, уроки-свята, уроки – забави, уроки – змагання, інтегровані уроки) формую у дітей мотивацію на самовдосконалення, бажання берегти і зміцнювати своє здоров’я. Розумію, що основним критерієм оцінки для здоров'я й спорту є масовість. Тому при проведенні заходів більше приділяю уваги зайнятості школярів, активній участі всіх учнів у заплановані для них видах програми.

Позакласна спортивно-масова робота в школі є одним з головних ланок фізичного виховання. Будую її на широкій основі самодіяльності учнів. Це організація й проведення фізкультурно-оздоровчих заходів, що включаються в режим дня школярів, спортивних змагань, заняття в спортивних секціях.

Під моїм керівництвом діти беруть участь у міських та обласних замаганнях. У 2010-2011 навчальних роках збірна команда школи по футболу посіла ІІ місто серед навчальних закладів міста. Учні школи Лангов Владислав та Воїнов Богдан стали призерами у змаганнях з настільного тенісу (І місто та ІІ місто відповідно), а Воїнов Богдан у листопаді 2011 року став учасником обласних змагань.  У вересні пройшли змагання з легкоатлетичного кросу де на дистанції 3000 м. Чиж Артем виборов ІІІ місце. В змаганнях з легкоатлетичного чотириборства учень 7 класу Товстоп’ят Ігор посів ІІІ місце в особистому заліку.

У вересні місяці 2011 року до Дня фізичної культури та спорту в школі було проведено свято для молодшої ланки «Олімпійці серед нас», а до свята Покрови у жовтні для учнів 5 – 6 класів – «Козацькі розваги»

Систематично працюю над підвищенням свого рівня майстерності.

Лауреат обласного етапу-конкурсу «Учитель року – 2005»

У 2011-2012 навчальному році брала участь у фаховому Всеукраїнському конкурсі педагогічної майстерності «Учитель року - 2012». Провела відкритий урок у 9 класі на тему: «Баскетбол.». 

Я - керівник шкільного методичного об’єднання вчителів динамічної групи, а також методист з фізичної культури та захисту Вітчизни міського відділу освіти.

Досконало володію комп’ютером і застосовую свої навички при підготовці і проведенні уроків.