Урок “З м'ячем і без м'яча”

 

Урок 2.

Ігрова назва уроку “З м'ячем і без м'яча”

Тема уроку: Баскетбол

Завдання уроку:

1.     Освоювати основи техніки гри в баскетбол;

2.     Формувати навички самостійної організації найпростіших змагань по баскетболу;

3.     Виховувати моральні та вольові якості учнів.

Хід уроку

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина (10-12 хв.)

1.

Теоретичний матеріал

Рухи баскетболіста відрізняються м'якістю, яка гармонійно  поєднується зі швидкістю і точністю. Дуже важливо навчитися правильно переміщатися по майданчику: бігати, стрибати, повертатися. Прийоми з м'ячем – це техніка нападу в баскетболі. А що означає термін “ гра без м'яча ”? (Бесіда з учнями про техніку гри.)

2.

Ходьба:

на носках, на п'ятах, на внутрішній і зовнішній стороні стопи, пружинячий крок.

1-2 хв.

 

3.

“ Школа маневрування ”:

біг з прискореннями, зі змінами напрямку і швидкості, з зупинками і ін.

4-6 хв.

Учні проводять в групах бігові вправи для баскетболістів.

Основна частина (30 хв.)

1.

Учні повторюють різні способи передач, кидків і ведення м'яча, а потім виконують ці прийоми на оцінку.

-         Передача м'яча з місця.

 

10-15 хв.

Обговорити конкретні вимоги до виконання того або іншого прийому.

 

Оцінюють початкове положення і робочу фазу – одночасне виконання рухів рук і випрямляння ніг.

 

-         Кидки.

 

Оцінюють правильне винесення рук вгору для кидка, координований рух рук в поєднанні з рухами ніг і повне випрямляння тіла до кінця кидка.

 

-         Ведення м'яча.

 

Оцінюють управління відскоком м'яча – не тьопати по м'ячу долонею, штовхати м'яч вниз, розгинаючи кисть і передпліччя.

2.

Гра “Перехопи м'яч”. Учні стають у коло. Передача м'яча по колу однією рукою від плеча в одну і іншу сторони. Напрям передач можна змінювати по сигналу і довільно. Те ж, але в колі знаходяться два гравця, які прагнуть перехопити м'яч.

3.

Гра “Кращий дріблінг”. Учні діляться на команди по 4–5 чоловік. У кожній команді один м'яч. По сигналу учасники команд відбивають м'яч від підлоги – послідовно по 5 разів кожний, без зупинки м'яча. За зупинку або падіння м'яча команді нараховується 1 штрафне очко. Виграє команда, у якої менше штрафних очок. На початку гри проводять пробну спробу. При повторенні гри кількість відбиття м'яча міняється.

Заключна частина ( 3 хв.)

1.

Гра “Хто господар свого тіла?”. Після попередньої підготовки потрібно виконати без помилок одну з вправ:

одночасно пальцями лівої руки взятися за кінчик носа, а правої доторкнутися до мочки лівого вуха і навпаки, в швидкому темпі (виконати три рази);

кругові рухи руками: кожна рука рухається в протилежну від іншої сторону (в бічній площині). Виконати п'ять разів.

2.

Підведення підсумків уроку, визначення команд переможців і кращих гравців класу.

1 хв.

 

3.

Домашнє завдання.

1 хв.

Комплекс загально розвиваючих вправ