Урок "М’яч у руках"

Урок 1.

Ігрова назва уроку “ М’яч у руках ”

Тема уроку: Баскетбол

Завдання уроку:

1.     Ознайомити учнів з різними варіантами гри в дитячий баскетбол;

2.     Освоїти “ азбуку баскетболу ”;

3.     Розвивати у дітей уміння підбирати м’яч і проводити ігри з елементами баскетболу;

4.     Розширювати досвід самостійної організації спільної ігрової діяльності.

Хід уроку

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина (10-12 хв.)

1.

Теоретичний матеріал

Перший баскетбольний матч був проведений двісті років тому. Винайшов цю гру Джеймс Нейсміт в США. Розроблені ним правила збереглися й дотепер. Вони є основою сучасних правил баскетболу. В Росії становлення баскетболу пов'язано з ім'ям Степана Васильєва, кращого баскетболіста і пристрасного пропагандиста цієї захоплюючої гри. Олімпійським видом баскетбол став у 1936 р. – спочатку для чоловіків і лише через 40 років для жінок.

Традиційний баскетбол – це гра між двома командами з п'яти чоловік у кожній. Але в міні-баскетболі в команді може бути і три, і два гравця. Перед кожною командою стоїть завдання закинути якомога більше м'ячів у кільце суперників і в той же час створити для них такі перешкоди, щоб не пропустити м'ячі у своє кільце. При цьому діяти потрібно в рамках встановлених правил.

У чому особливість гри в баскетбол і відмінність її від футболу? (Опитування дітей). Дійсно, особливість баскетболу полягає в тому, що всі дії з м'ячем, а це передачі, ведення, кидки, відбиття, здійснюють тільки руками.

Які ж різновиди баскетболу існують? (Наприклад, стрітбол, баскет-шоу). Як їх можна використовувати в нашій підготовці?

Перегляд баскетбольного матчу (відеозапис або міні-гра за спрощеними правилами), аналіз найпривабливіших ігрових ситуацій.

2.

Розминка баскетболіста.

Ходьба з вправами на увагу.

1-2 хв.

Під час ходьби спину тримати прямо

3.

Біг із збереженням заданої дистанції

(0,5 м, 

1 м, 1,5 м)

Тримати інтервал.

4.

Біг із зупинкою в заданому положенні

3-5 хв.

По сигналу вчителя (упор сівши, стійка баскетболіста, стійка ноги нарізно).

5.

Комплекс розвиваючих вправ баскетболіста.

 

Виконувати вправи чітко.

Основна частина (30 хв.)

1.

“Азбука баскетболіста ”:

Передача і ловіння м'яча “В ритмі кроку ”. Учні, стоячи обличчям один до одного на відстані витягнутої вперед руки, перекочують м'яч в гроні партнера. Приймаючий при взятті м'яча згинає руки і підносить їх до грудей. М'яч потрібно утримувати не долонею, а подушечками пальців.

Імітація передачі м'яча двома руками від грудей. Стоячи в дві шеренги, передача м'яча двома руками від грудей. Те ж саме, тільки ловіння м’яча з кроком назустріч м'ячу. Передача і ловіння м'яча після ведення.

2.

Ведення м'яча м’яч під контролем. Ведення м'яча з різною висотою відскоку, правою і лівою рукою, із зупинками, ривками, поворотами, перекладаннями м’яча з однієї руки в іншу і т.п.

3.

Кидки м'яча точно в ціль. Кидки на точність після будь-якого додаткового руху, наприклад, після удару м'яча об підлогу. Кидки м'яча на точність у групах – яка група швидше набере певне число попадань м'яча в кільце.

4.

«Сумарний баскетбол». Клас ділиться на чотири команди. Учасники кожної команди розраховуються по порядку. Гравці з однаковими порядковими номерами з кожної команди збираються в різних частинах спортивного залу і протягом 3–5 хвилин проводять гру на одне кільце.

5.

Можна організувати гру “ Снайпер ” (попадання в ціль). Після закінчення ігрового часу всі набрані гравцями з однаковим порядковим номером очки підсумовуються, і визначається команда-переможниця.

Заключна частина ( 3 хв.)

1.

Комплекс вправ для зняття втоми рук і пальців:

стискати і розтискати кулаки з силою;

кругові рухи кистю, стислою в кулак, вліво і вправо;

з положення руки вперед, великий палець відвести убік і виконувати їм кругові рухи;

розвести пальці в сторони і починаючи з мізинця послідовно (віялоподібним рухом) зігнути всі пальці в кулак, потім розігнути пальці, починаючи з великого.

1 хв.

Вишикувати клас в одну шеренгу.

2.

Підведення підсумків уроку, визначення команд переможців і кращих гравців класу.

1 хв.

 

3.

Домашнє завдання.

1 хв.

Підібрати або придумати гру з елементами баскетболу.